19 yritykset

Toimisto, Harrastus & Juhla

ReviewsBird

Toimisto, Harrastus & Juhla

Tiedätkö mihin kääntyä kun tarvitset kopioita, järjestäessäsi tärkeitä papereita tai kun tarvitset erivärisiä paperirullia tai hyvän nitojan? Tai ehkä tarvitset asioita, joiden avulla voit valmistautua juhliin? On tavallista, että yritetään löytää halpoja toimisto- ja harrastustarvikkeita, joiden avulla voi esimerkiksi tehdä kivan syntymäpäiväkortin tai antaa omatekoisen lahjan. Toiset saattavat etsiä parempaa laatua ja palvelua. Mutta mistä voi ostaa halpoja toimistotarvikkeita, jotka ovat myös hyvälaatuisia? Miten palvelu, tilausten käsittely sujuu ja onko valitsemasi tuotteen palauttaminen ollenkaan mahdollista? Millainen on palvelu- ja palautuskäytäntö, kun ostat toimisto- tai koulutarvikkeita yhdestä tunnetuimmista liikkeistä? Onko puku- tai juhlaliikkeessä myös vastaavia tuotteita? 

Monet menestyneet virtuaalijälleenmyyjät myyvät digitaalisia tuotteita (mukaan lukien tiedon tallennus, haku ja muokkaaminen), musiikkia, elokuvia, koulutusta, viestintää, ohjelmistoja, valokuvia ja maksupalveluita. Esimerkkejä tämän tyyppisestä liiketoiminnasta ovat Google, eBay ja Paypal. Suuri joukko menestyneitä markkinoijia, mukaan lukien useat myyjät eBayssa, käyttävät Drop shipping- tai tytäryhtiömarkkinointitekniikoita helpottaakseen liiketoimia aineellisilla hyödykkeillä ilman todellista varastoa. Pienet tavarat, kuten kirjat, CD-levyt ja korut, joilla on korkea kysyntä ja jotka mahtuvat helposti tavalliseen postilaatikkoon, sopivat erityisesti virtuaalikauppoihin. Amazonin, kenties pisimpään toimineen dot-com-yrityksen, ensimmäinen menestys perustui helposti toimitettavien tuotteiden myyntiin.

Suuret sivustot, kuten Yahoo!, Amazon.com ja eBay, tarjoavat verkkokaupan hosting-palveluita pienille jälleenmyyjille. Verkkokauppojen kokoelmia kutsutaan joskus virtuaalisiksi ostoskeskuksiksi tai verkkokauppapaikoiksi.

Logistiikka

Kuluttajat löytävät kiinnostavan tuotteen käyttämällä hakukonetta, käymällä suoraan jälleenmyyjän verkkosivustolla tai tekemällä haun useista eri toimittajista, ja saa sitä kautta hinta- ja laatuvertailuja.

Useimmat verkkokaupat käyttävät ostoskori ohjelmistoja, joiden avulla asiakas voi valita useita tuotteita lisättäväksi tilaukseen ja säätää määriä. Kun tilaus on valmis, asiakas käy läpi "kassaprosessin", jossa lisätään maksu- ja toimitustiedot. Jotkut kaupat antavat kuluttajille mahdollisuuden rekisteröidä tilin, joka tallentaa maksutiedot ja toimitusosoitteet pysyvästi, jotta ostoprosessi voidaan automatisoida jatkossa. Kuluttaja näkee yleensä vahvistussivun ja saa sähköpostivahvistuksen, kun tapahtuma on valmis. Vahvistus sähköpostit ilmoittavat asiakkaalle, kun tilaus on lähetetty, ja voivat kertoa myös lähetyksen seurantatiedot. Vähemmän kehittyneet kaupat voivat yksinkertaisesti näyttää luettelon verkkosivuillaan ja luottaa siihen, että kuluttajat tilaavat puhelimitse tai sähköpostitse.