8 Yritykset

Toimisto, Harrastus & Juhla

...

    Toimisto, Harrastus & Juhla

    Tiedätkö mihin kääntyä kun tarvitset kopioita, järjestäessäsi tärkeitä papereita tai kun tarvitset erivärisiä paperirullia tai hyvän nitojan? Tai ehkä tarvitset asioita, joiden avulla voit valmistautua juhliin? On tavallista, että yritetään löytää halpoja toimisto- ja harrastustarvikkeita, joiden avulla voi esimerkiksi tehdä kivan syntymäpäiväkortin tai antaa omatekoisen lahjan. Toiset saattavat etsiä parempaa laatua ja palvelua. Mutta mistä voi ostaa halpoja toimistotarvikkeita, jotka ovat myös hyvälaatuisia? Miten palvelu, tilausten käsittely sujuu ja onko valitsemasi tuotteen palauttaminen ollenkaan mahdollista? Millainen on palvelu- ja palautuskäytäntö, kun ostat toimisto- tai koulutarvikkeita yhdestä tunnetuimmista liikkeistä? Onko puku- tai juhlaliikkeessä myös vastaavia tuotteita? 

    Monet menestyneet virtuaalijälleenmyyjät myyvät digitaalisia tuotteita (mukaan lukien tiedon tallennus, haku ja muokkaaminen), musiikkia, elokuvia, koulutusta, viestintää, ohjelmistoja, valokuvia ja maksupalveluita. Esimerkkejä tämän tyyppisestä liiketoiminnasta ovat Google, eBay ja Paypal. Suuri joukko menestyneitä markkinoijia, mukaan lukien useat myyjät eBayssa, käyttävät Drop shipping- tai tytäryhtiömarkkinointitekniikoita helpottaakseen liiketoimia aineellisilla hyödykkeillä ilman todellista varastoa. Pienet tavarat, kuten kirjat, CD-levyt ja korut, joilla on korkea kysyntä ja jotka mahtuvat helposti tavalliseen postilaatikkoon, sopivat erityisesti virtuaalikauppoihin. Amazonin, kenties pisimpään toimineen dot-com-yrityksen, ensimmäinen menestys perustui helposti toimitettavien tuotteiden myyntiin.

    Suuret sivustot, kuten Yahoo!, Amazon.com ja eBay, tarjoavat verkkokaupan hosting-palveluita pienille jälleenmyyjille. Verkkokauppojen kokoelmia kutsutaan joskus virtuaalisiksi ostoskeskuksiksi tai verkkokauppapaikoiksi.

    Logistiikka

    Kuluttajat löytävät kiinnostavan tuotteen käyttämällä hakukonetta, käymällä suoraan jälleenmyyjän verkkosivustolla tai tekemällä haun useista eri toimittajista, ja saa sitä kautta hinta- ja laatuvertailuja.

    Useimmat verkkokaupat käyttävät ostoskori ohjelmistoja, joiden avulla asiakas voi valita useita tuotteita lisättäväksi tilaukseen ja säätää määriä. Kun tilaus on valmis, asiakas käy läpi "kassaprosessin", jossa lisätään maksu- ja toimitustiedot. Jotkut kaupat antavat kuluttajille mahdollisuuden rekisteröidä tilin, joka tallentaa maksutiedot ja toimitusosoitteet pysyvästi, jotta ostoprosessi voidaan automatisoida jatkossa. Kuluttaja näkee yleensä vahvistussivun ja saa sähköpostivahvistuksen, kun tapahtuma on valmis. Vahvistus sähköpostit ilmoittavat asiakkaalle, kun tilaus on lähetetty, ja voivat kertoa myös lähetyksen seurantatiedot. Vähemmän kehittyneet kaupat voivat yksinkertaisesti näyttää luettelon verkkosivuillaan ja luottaa siihen, että kuluttajat tilaavat puhelimitse tai sähköpostitse.


    Toimisto, Harrastus & Juhla

    Lue arvosteluja käyttäjiltä, jotka ovat ostaneet toimistotarvikkeita, harrastustuotteita ja juhlatarvikkeita yrityksistä ennen sinua tai kirjoita oma arvostelusi, jos sinulla on omakohtaista kokemusta.

    Verkkosivujen suunnittelu

    Asiakkaat valitsevat verkkokaupan sen korkean käyttömukavuuden ja laajemman valikoiman vuoksi. Etuna kaupoilla on myös kilpailukykyiset hinnat ja parempi tiedonsaanti. Jälleenmyyjälle toimiva sivu tuo myyntiä, lisää asiakkaskuntaa ja vahvistaa bränditietoisuutta ja asiakasuskollisuutta. Hyvä verkkosivujen suunnittelu on ratkaisevan tärkeää verkkokauppasivuston menestymiselle. Monilla jälleenmyyjillä on edelleen haasteita luoda asiakkailleen tyydyttävä ja houkutteleva verkkokauppakokemus.

    Verkkokauppasivustot tarjoavat yksityiskohtaisia ​​tuotetietoja, joita ei tavallisesti ole saatavilla vähittäiskaupassa, sekä keinon verrata helposti useiden samankaltaisten tuotteiden ominaisuuksia. Tiedon määrä ja sen esittämistapa vaikuttavat suoraan asiakkaan kokemukseen ja haluun ostaa tuotteita sekä palveluita verkosta. Kaksi tärkeää tekijää, joiden on osoitettu vaikuttavan ostokäyttäytymiseen, ovat monimutkaisuus ja uutuus. "Monimutkaisuus" viittaa sivuston eri elementtien tai ominaisuuksien määrään; Sivusto, joka esittää samaa tietoa useilla eri tavoilla, voi saada aikaan heräteostoksia. Uutiset sisältävät odottamattomien, uusien tai tuntemattomien näkökohtien lisäämistä sivustoon, kuten viikoittaisia ​​erikoistarjouksia, kausituotteita, uutisartikkeleita ja ponnahdusikkunoita uutuus tuotteista, jotka saavat asiakkaat tutustumaan ostossivustoihin.

    Käyttäjäkeskeinen suunnittelu on erittäin tärkeää. Verkkokauppasivuston tarkoitus on rakentaa suhteita asiakkaisiin ja ansaita rahaa. Sivuston ensisijaisena tavoitteena tulee olla kuluttajien odotusten täyttäminen, ei organisaation kulttuurin ja brändin tukeminen. Kuluttajat hakevat tehokkuutta, hyvää asiakaspalvelua, tunnetta siitä, että yritys välittää heistä, ja yhtenäistä kokemusta joka kerta kun he palaavat sivustolle. Yrityksen on investoitava riittävästi kauppapaikan määrittelyyn, suunnitteluun, kehittämiseen, testaamiseen, toteuttamiseen ja ylläpitoon. Virheet on korjattava heti, kun ne havaitaan. Asiakkaiden säilyttämiseksi asiakaspalveluverkoston on palautettava sähköpostit ajoissa, tiedotettava asiakkaille ongelmista, oltava rehellisiä ja oltava hyvä asiakastietojen hallinta. Internet-myyntiä ei voida täysin automatisoida; monet verkko-ostajat ottavat yhteyttä yritykseen puhelimitse tai sähköpostitse kysyäkseen kysymyksiä ennen ostoksen tekemistä ja ratkaistakseen ongelmia myöhemmin.

    Verkkosuunnittelussa tulee ottaa huomioon potentiaalisten asiakkaiden kulttuuriset erityispiirteet ja tottumukset. Japanilaista tai kiinalaista asiakasta miellyttävillä muotoiluelementeillä voi olla päinvastainen vaikutus saksalaiseen asiakkaaseen. On tärkeää, että verkkosivuilla olevat tiedot ovat saatavilla asiakkaiden kielellä, jotta vältytään väärinkäsityksiltä ja lisätään heidän luottamustaan ​​tuotteeseen. Myös käyttäjän Internetin tuntemus vaikuttaa ostossivuston käyttäytymiseen. Kokeneet käyttäjät keskittyvät enemmän muuttujiin, jotka vaikuttavat suoraan hankintaan, kun taas aloittelijat keskittyvät löytämään ja ymmärtämään tietoa ostossivustolta.