15 Yritykset

Ruokavalio & Terveys

...

    Ruokavalio & Terveys

    Hyvä ruokavalioon tärkeä keholle ja terveydelle. On tärkeää, että seuraat tasapainoista ruokavaliota, joka sisältää runsaasti kaikkia ravintoaineita, jotta varmistetaan, ettei sinulta puutu mitään tärkeää päivittäisessä elämässäsi. Ravinto on myös tärkeää sinulle, jotta voit vahvistaa vastustuskykyäsi, jonka avulla taistelet sairauksia vastaan. Huono ruokavalio vaikuttaa fyysiseen ja henkiseen terveyteen, koska terveellinen ruokavalio mahdollistaa myös jaksamisen ja liikunnan harrastamisen. Kaksi kolmasosaa ihmisistä, jotka syövät tuoreita hedelmiä ja vihanneksia päivittäin, ilmoittavat, ettei heillä ole mielenterveysongelmia. Hyvinvointia voidaan turvata varmistamalla, että ruokavaliomme sisältää runsaasti välttämättömiä rasvoja, ​​hiilihydraatteja, vitamiineja ja kivennäisaineita. Immuunijärjestelmämme on suojamme sairauksia vastaan, mutta huono ravitsemus on yleisin immuunipuutosten syy maailmanlaajuisesti. Jotta immuunijärjestelmä pysyy kunnossa, sinun on syötävä oikeita vitamiineja ja kivennäisaineita. Hedelmien, vihannesten ja vähärasvaisten ruokien tasapainoinen ruokavalio auttaa tukemaan tervettä immuunijärjestelmää.

    Ruoat, kuten tomaatit, marjat, avokadot, pähkinät ja kalat, sisältävät kaikki tiettyjä vitamiineja ja kivennäisaineita, jotka ovat hyviä myös iholle. Esimerkiksi tomaatit sisältävät C-vitamiinia, joka auttaa rakentamaan kollageenia, saa ihosi näyttämään kiinteämmältä ja hidastaa ennenaikaista ikääntymistä. Marjat ovat täynnä antioksidantteja ja vitamiineja, ja niiden syöminen edistää solujen uusiutumista uudelle iholle. Kehomme saa energiansa syömistämme ruuista ja nesteistä. Tärkeimmät ravintoaineet, joita kehomme käyttää energiana, ovat hiilihydraatit, rasvat ja proteiinit. Vettä tarvitaan ravinteiden kuljettamiseen, ja kuivuminen voi johtaa energian puutteeseen. Raudanpuute voi aiheuttaa väsymystä, ärtyneisyyttä ja alhaista energiaa. Runsaasti rautaa sisältäviä ruokia ovat merenelävät, siipikarja, herneet ja tummanvihreät lehtivihannekset, kuten pinaatti. Jotta rauta imeytyisi paremmin näistä ruoista, on parasta ottaa C-vitamiinia samanaikaisesti. Kehosi tarvitsee ruokaa selviytyäkseen, mutta ravintoaineiden hajottaminen ruoasta, nimeltään aineenvaihdunta, rasittaa kehoa. Ylensyöminen lisää kehon stressiä ja voi lyhentää elinikää. Ravintoainerikkaalla ja prosessoituja elintarvikkeita sisältämättömällä ruokavaliolla on osoitettu olevan myönteinen vaikutus elinajanodotteeseen.

    Jos olet päättänyt, että kannattaa vierailla ruokavaliota ja terveyttä käsittelevällä verkkosivustolla, on tärkeää tuntea kaikki eri vaihtoehdot. Kaikki eivät ole yhtä luotettavia, joten tarkista taustat ennen kuin hankit tällaisesta tietoa. Jotkut ravitsemusasiantuntijat ovat myös laillistettuja ravitsemusterapeutteja ja voivat auttaa sinua laatimaan räätälöidyn ravitsemussuunnitelman. Ravitsemusterapeutit, joilla ei ole ravitsemusterapeutin todistusta, voivat yleensä neuvoa vain tietyillä aloilla, kuten urheiluravitsemuksessa. Olemme koonneet ReviewsBird sivustolle useita terveyteen ja ruokavalioon liittyviä verkkosivustoja, joilta voit myös lukea arvosteluja ja kokemuksia näistä.