6 Yritykset

Multimedia ja Lehdet

...

    Multimedia ja Lehdet

    Nykymaailmassa on vaikea kuvitella elämää ilman multimediaa. Jokaisessa kotitaloudessa on vähintään yksi taulutelevisio, eivätkä projektorit ole enää niin ainutlaatuisia eivätkä kalliita. Nykyään on helppo löytää uusi äänentoistojärjestelmä ja kaikki mitä tarvitset illanviettoon kotona. Mutta mistä voit ostaa kaiken tarvitsemasi multimedian? Mikä paras paikka ja mikä on halvin? Esimerkiksi halvimman matkapuhelinliittymän löytämiseksi on tärkeää, että vertailet hintoja verkossa.

    Monet menestyvät virtuaaliset yritykset myyvät digitaalisia tuotteita (mukaan lukien tiedon tallennus, haku ja muokkaaminen), musiikkia, elokuvia, toimistotarvikkeita, koulutusta, viestintää, ohjelmistoja, valokuvausta ja rahoituspalveluita. Muut menestyneet markkinoijat käyttävät dropshipping- tai tytäryhtiömarkkinointitekniikoita helpottaakseen hyödykkeiden myyntiä ilman todellista varastoa. Jotkut ei-digitaaliset tuotteet ovat menestyneet paremmin kuin toiset verkkokaupoissa. Tavalliseen postilaatikkoon mahtuvat tavarat - kuten musiikki-CD:t, DVD:t ja kirjat - sopivat erityisen hyvin virtuaalimarkkinoijalle ja ovat erittäin suosittuja.

    Tuotteet, kuten pesukoneet sekä varaosat teollisuuslaitteisiin, ovat hyviä ehdokkaita verkossa myytäviksi tuotteiksi. Jälleenmyyjien on usein tilattava varaosat, koska niitä ei tyypillisesti ole saatavilla jokapaikassa - sellaisissa tapauksissa varaosien verkkokaupparatkaisut eivät kilpaile vähittäiskauppojen kanssa, vain muiden tilausjärjestelmien kanssa. 

    Yksi tämän markkinaraon menestystekijä voi olla se, että asiakkaille tarjotaan tarkkoja ja luotettavia tietoja siitä, minkä tuotteen he todella tarvitsevat sarjanumeron perusteella, esimerkiksi tarjoamalla sarjanumeron mukaan syötettyjä varaosaluetteloita. Verkkokauppaan vähemmän soveltuvia tuotteita ovat muun muassa tuotteet, joiden ominaisuudet vaativat läsnäoloa, joissa on haju-, maku- tai kosketus ominaisuus, tuotteet, jotka vaativat kokeilua - erityisesti vaatteet - sekä tuotteet, joissa luonnossa näkyvä väri on tärkeä. Jotkin sivustot ovat kuitenkin onnistuneet toimittamaan myös näitä tuotteita ja niiden menekki on suurta esimerkiksi Yhdysvalloissa.


    Multimedia ja Lehdet

    On myös tärkeää, että tarkistat ehdot, koska kauppojen erot löytyvät usein juuri siellä, jos hinta on sama. Mutta onko halvin todella paras vai kannattaako mieluummin kääntyä yrityksen puoleen, joka antaa paremman takuun ja on nopea korjausten suhteen. Toisin sanoen: millaista on heidän asiakaspalvelunsa? Saat sen helposti selville lukemalla arvosteluja ihmisiltä, ​​jotka ovat ostaneet tuotteita ennen sinua. Asiakkaat ovat arvioineet yrityksiä suhteessa toimitukseen, toimitusvaihtoehtoihin, takuisiin ja asiakastyytyväisyyteen. Oletko itse kokenut suuria ongelmia? Kerro se meille ja estä muita kokemasta samaa.

    Yksi verkkokaupan suurista eduista on mahdollisuus lukea tuotearvosteluja, joko asiantuntijoiden tai muiden verkko-ostajien kirjoittamia. Jo joka kuudes pohjoismaalainen shoppailee kuukausittain verkossa. Nielsen Company suoritti kyselyn maaliskuussa 2010 ja pyysi yli 27 000 Internetin käyttäjää 55 alueella Aasian ja Tyynenmeren alueelta, Euroopasta, Lähi-idästä, Pohjois-Amerikasta ja Etelä-Amerikasta tarkastelemaan kysymyksiä, kuten "Kuinka kuluttajat tekevät ostoksia verkossa?" , "Mitä he aikovat ostaa?", "Kuinka he käyttävät erilaisia ​​verkkokauppasivustoja?" Ja sosiaalisen median ja muiden tekijöiden vaikutus, jotka tulevat esiin, kun kuluttajat yrittävät päättää, kuinka he käyttävät rahansa mihinkin tuotteeseen tai palveluun. Tutkimusten mukaan elektroniikkaarvosteluilla (57 %), kuten DVD-soittimilla, matkapuhelimilla tai PlayStationeilla jne. autoarvioilla (45 %) ja ohjelmistoarvioilla (37 %) on tärkeä vaikutus kuluttajiin, jotka tekevät ostoksia verkossa. Lisäksi 40 % verkko-ostajista ilmoittaa, että he eivät edes ostaisi elektroniikkaa kysymättä ensin verkkoarvioita.

    Verkkoarvostelujen lisäksi vertaissuositukset verkkokauppasivustoilla tai sosiaalisen median sivustoilla ovat avainasemassa verkko-ostajien tehdessään päätöksiä tulevista ostoksista. Sosiaalisen median vaikutus on noin 90 % kaikista ostoksista.