0 Yritykset

Työnhaku ja Yrityspalvelut

...

    Työnhaku ja Yrityspalvelut

    Monet yritykset valitsevat ulkoistamisen kustannustehokkaaksi työvoiman tarjoamiseksi. Ohjelmistopalvelujen ostaminen muilta B2B-yrityksiltä on usein paljon halvempaa suhteessa oman ohjelmiston kehittämiseen ja on tavallista, että yritykset ostavat palveluita kuten palkanlaskenta ja tilipalvelut.

    Talouden tertiäärinen sektori (tunnetaan myös nimellä palvelusektori tai palveluteollisuus) on yksi kolmesta talouden sektorista, muut ovat toissijainen sektori (suunnilleen sama kuin valmistus) ja primäärisektori (maatalous, kalastus ja kaivannaisteollisuus), kuten kaivostoimintana).

    Yhteyden ottaminen mahdollisimman moneen ihmiseen on erittäin tehokas tapa löytää työpaikka. On arvioitu, että 50 % tai enemmän kaikista työpaikoista löytyy verkostojen kautta.

    Lue arvosteluja ReviewsBirdilta ja löydä yritykset!


    Työnhaku ja Yrityspalvelut

    Vuoden 2011 puolivälissä tehdyn Jobvite-kyselyn mukaan 800 työnantajaa Yhdysvalloista kertoivat työnrekrytoijille ja päätöksentekijöille yhä useammin verkkoyhteistyösivustoista kerätäkseen tietoa työnhakijoista. Samoin työnhakijat alkoivat käyttää sosiaalisia verkostoja mainostaakseen taitojaan ja julkaistakseen ansioluetteloita. Vuonna 2014 näiden sosiaalisen median verkostojen käyttö johti siihen, että joka kuudes työnhakija löysi työtä.

    Microsoftin tekemä tutkimus ehdottaa, että työnhakijoiden tulisi olla enemmän tietoisia siitä, mitä työnantajat ja rekrytoijat haluavat haastattelua edeltävässä tiedonkeruuprosessissaan. Hakijan on kyettävä toimittamaan ansioluettelossa näkökohdat, jotka poikkeavat merkittävästi heidän pätevyydestään ja jotka ovat ominaisia ​​rakenteelle, organisaatiokulttuuria strategisten tulostensa saavuttamiseksi.

    Talous

    Taloustieteilijät käyttävät termiä "kitkatyöttömyys" tarkoittamaan työttömyyttä, joka johtuu siitä, että sopivan työpaikan löytäminen vaatii aikaa ja vaivaa. Tällaista työttömyyttä on taloudessa aina. Hakuteoria on talousteoria, joka tutkii optimaalista päätöstä siitä, kuinka paljon aikaa ja vaivaa pitää käyttää etsimiseen ja mikä tarjous hyväksytään tai hylätään (työnhaun yhteydessä tai myös muissa yhteyksissä, kuten halvan hinnan etsimisessä).

    Tertiäärinen sektori

    Palvelusektori koostuu talouden "pehmeistä" osista eli toiminnoista, joissa ihmiset tarjoavat tietoaan ja aikaansa tuottavuuden, suorituskyvyn, potentiaalin ja kestävyyden parantamiseen, ns. tietotyötä. Tämän sektorin perusominaisuus on palvelujen tuottaminen lopputuotteiden sijaan. Palvelut (tunnetaan myös "aineettomina hyödykkeinä") sisältävät huomion, neuvonnan, pääsyn, kokemuksen ja keskustelun. Tiedon tuottamista pidetään yleensä myös palveluna, mutta jotkut taloustieteilijät lukevat sen nyt neljänneksi sektoriksi, kvaternaarisektoriksi.

    Palvelualalla tarjotaan palveluita muille yrityksille ja loppukäyttäjille. Palveluihin voi liittyä tavaroiden kuljettamista, jakelua ja myyntiä valmistajalta kuluttajalle, kuten tukku- ja vähittäiskaupassa, tai palvelun tarjoamista, kuten tuholaistorjuntaa tai viihdettä. Tavarat voidaan muunnella palvelun tarjoamisen yhteydessä kuten ravintola-alalla tapahtuu. Painopiste on kuitenkin ihmisten kanssa vuorovaikutuksessa ja asiakkaan palvelemisessa fyysisten tavaroiden muuttamisen sijaan.

    Työpaikan hakeminen

    Työpaikan hakeminen voi olla haaste. Rekrytoijat työskentelevät aktiivisesti yhdistääkseen oikean henkilön oikeaan työtehtävään, ja verkossa on laaja valikoima työnhakuportaaleja. Vaikka työnhakijoille on monia alustoja, kilpailu on kovaa ja voi olla vaikea tietää, mitä työnhakuportaalia käyttää. Mistä tiedät, mikä yritys on paras? Olemme tehneet listan yrityksistä, jotka tarjoavat palveluita työnhaku-, B2B- ja ulkoistuspalveluita. Tästä kategoriasta löydät myös muita liiketoimintaan liittyviä palveluita, kuten yrityksiä, jotka tulostavat käyntikortteja tai tarjoavat erilaisia ​​ohjelmistoja yrityksellesi.

    Työpaikkasivusto on sivusto, joka käsittelee erityisesti työllistymistä tai uraa. Monet työllistämissivustot on suunniteltu siten, että työnantajat voivat asettaa työvaatimuksia täytettävälle työpaikalle, ja ne tunnetaan yleisesti työpaikkailmoituksina. Muilla työpaikoilla tarjotaan työnantajakatsauksia, ura- ja työnhakuneuvontaa sekä kuvataan erilaisia ​​työnkuvauksia tai työnantajia. Työpaikkasivuston kautta potentiaalinen työntekijä voi löytää ja täyttää työhakemuksen tai lähettää ansioluettelon Internetin kautta ilmoitettua työpaikkaa varten.

    Online Career Center kehitettiin voittoa tavoittelemattomaksi organisaatioksi, jota tukee neljäkymmentä suurta yritystä, jotta työnhakijat voivat lähettää ansioluettelonsa ja rekrytoijat julkaista avoimia työpaikkoja.

    Vuonna 1994 Robert J. McGovern perusti NetStart Inc:n. ohjelmistona, joka myytiin yrityksille luetteloimaan avoimia työpaikkoja verkkosivuillaan ja hallitsemaan näiden mainosten tuottamia saapuvia sähköposteja. Kahden miljoonan dollarin investointipääoman tulon jälkeen hän siirsi tämän ohjelmiston omalle URL-osoitteelleen, jossa hän listasi ensin ohjelmistoa käyttäneiden yritysten avoimet työpaikat. NetStart Inc. muuttivat nimensä vuonna 1998 toimimaan ohjelmistonsa nimellä CareerBuilder. Yritys sai seitsemän miljoonan dollarin lisävirran sijoitusyhtiöiltä, ​​kuten New Enterprise Associatesilta, laajentaakseen toimintaansa.

    Kuusi suurta sanomalehteä yhdistyi vuonna 1995 listatakseen luokitellut osiot verkossa. Palvelun nimi oli CareerPath.com, ja se sisälsi työnhaku mainoksia Los Angeles Timesilta, Boston Globelta, Chicago Tribunen, New York Timesilta, San Jose Mercury Newsilta ja Washington Postilta.

    Teollisuus yritti saavuttaa laajemman, vähemmän tekniikkaa tuntevan pohjan vuonna 1998, kun Hotjobs.com yritti ostaa Super Bowl -paikan, mutta Fox hylkäsi mainoksen huonon maun vuoksi. Mainoksessa näytettiin eläintarhan talonmies lakaisemassa norsun häkin kokonaan ulos eläimen tietämättä. Elefantti istuu hetken, ja kun se nousee jälleen, talonmies on kadonnut, mikä viittaa siihen, että työntekijä oli nyt jumissa norsun peräaukon sisällä. Mainoksen tulee havainnollistaa tarvetta niille, jotka ovat juuttuneet töihin, joita he vihaavat, ja tarjota ratkaisu verkkosivustonsa kautta.

    Super Bowl mainonnan hinta huitelee pilvissä. Vuonna 1999 Monster.com näytti kolmea 30 sekunnin Super Bowl -mainosta neljällä miljoonalla dollarilla. Mainos, jossa lapset puhuivat kuin aikuiset, heidän unelmansa työskennellä erilaisissa töissä humoristisella vaikutuksella, oli paljon suositumpi kuin kilpaileva Hotjobs.com-mainos vartijasta, joka vaihtoi huonopalkkaisen turvallisuustyön samaan työhön edistyneemmässä rakennuksessa. Pian tämän jälkeen Monster.com ylennettiin online-työvoimasivustojen kärkipaikaksi. Hotjobs.comin mainos ei ollut yhtä menestynyt, mutta se antoi yritykselle uuden sysäyksen ja listautumiselle elokuussa.

    Kun Knight Knight ja Tribune Company ostivat sen yhteisyrityksenä heinäkuussa, CareerBuilder imeytyi kilpailijoiden CareerPath.comin ja sitten Headhunter.net-sivustoon, joka oli jo ostanut CareerMosaic sivuston. Jopa näillä aggressiivisilla fuusioilla CareerBuilder oli edelleen jäljessä työnhakusivusto numero yhdestä Jobsonline.com, numero kahdesta Monster.com ja numero kolmesta Hotjobs.com.

    Monster.com teki vuonna 2001 liikkeen ostaakseen Hotjobs.comin 374 miljoonalla dollarilla mutta epäonnistui, Yahoon ei-toivottujen käteisvarojen ja 430 miljoonan dollarin osaketarjouksen vuoksi, vuoden lopussa. Yahoo oli aiemmin ilmoittanut suunnitelmistaan ​​tulla työpaikka-alalle, mutta päätti aloittaa liiketoiminnan ostamalla vakiintuneen tuotemerkin. Helmikuussa 2010 Monster osti HotJobsin Yahoolta 225 miljoonalla dollarilla.