0 Yritykset

Online-kyselyt ja Paneelit

...

    Online-kyselyt ja Paneelit

    Nykyään melkein kaikki on mahdollista - jopa ansaita rahaa tutkimusten avulla. Vastaamalla maksullisiin kyselyihin verkossa voit säästää rahaa ja saada korvauksia rahan ja erikoistarjousten tai muiden etujen muodossa. Monissa kyselypaneeleissa kyselyihin vastaamisesta jaetaan pisteitä, jotka voidaan sitten vaihtaa lahjakortteihin, elokuvalippuihin tai muihin tuotteisiin. Jotkut yritykset käyttävät pistejärjestelmiä, kun taas toiset yritykset maksavat jopa rahaa palkkiona tutkimukseen osallistumisesta.

    Vaikka kyselylomakkeiden merkitys tutkimuksessa on selvä, näiden välineiden käyttämisessä tiedonkeruussa on sekä etuja että haittoja. Lue lisää kyselylomakkeen eduista ja haitoista määrittääksesi, soveltuvatko ne tutkimuksellesi.

    Lue arvosteluja täältä sivulta!


    Online-kyselyt ja Paneelit

    Kyselylomakkeiden merkitys tutkimuksessa on valtava ja ne auttavat tutkijoita saamaan olennaista tietoa nopeasti ja tehokkaasti. Ennen kuin luot kyselylomakkeen kyselyyn, sinun tulee ensin ymmärtää kyselylomakkeiden merkitys ja niiden käytön edut ja haitat.

    Mikä on kyselylomake?

    Kyselylomake on tutkimustyökalu, joka sisältää joukon kysymyksiä, joilla kerätään hyödyllistä tietoa vastaajilta. Nämä välineet sisältävät joko kirjallisia tai suullisia kysymyksiä ja sisältävät haastattelutyylisen muodon. Kyselyt voivat olla laadullisia tai määrällisiä, ja ne voidaan täyttää verkossa, puhelimitse, paperilla tai kasvokkain, eikä kysymyksiin välttämättä tarvitse vastata tutkijan läsnä ollessa.

    Kyselylomakkeet sisältävät joko avoimia tai suljettuja kysymyksiä, ja joskus käytetään molempien yhdistelmää. Avoimet kysymykset antavat vastaajalle mahdollisuuden vastata omin sanoin niin monella tai vähän yksityiskohdalla kuin haluavat. Suljetut kysymykset antavat vastaajille joukon ennalta määrättyjä vastauksia, joista valita.

    Onko "kyselylomake" vain toinen sana "kyselylle"?

    Vaikka nämä kaksi termiä vaikuttavat synonyymeiltä, ​​ne eivät ole aivan sama asia. Kyselylomake on joukko kysymyksiä, jotka on luotu tiedon keräämistä varten; ja tietoja ei saa käyttää tutkimukseen. Kaikki tutkimukset edellyttävät kuitenkin kyselylomakkeita. Jos käytät kyselyyn otantaa, on tärkeää varmistaa, että se on suunniteltu keräämään vastaajilta tarkimmat vastaukset.

    Miksi kyselylomakkeet ovat tehokkaita tutkimuksessa?

    Kyselylomakkeet ovat suosittuja tutkimusmenetelmiä, koska ne tarjoavat nopean, tehokkaan ja edullisen tavan kerätä suuria tietomääriä suurista näytemääristä. Nämä työkalut ovat erityisen tehokkaita mittaamaan kohteen käyttäytymistä, mieltymyksiä, aikomuksia, asenteita ja mielipiteitä. Avoimien ja suljettujen tutkimuskysymysten käyttö antaa tutkijoille mahdollisuuden saada sekä laadullista että kvantitatiivista tietoa, mikä johtaa kattavampiin tuloksiin.

    Kyselyihin vastaaminen voi olla hyvä vaihtoehto niille, jotka haluavat olla mukana ja vaikuttaa sekä saamalla siitä vähän korvausta. Mistä tiedät, mikä yritys on paras? Mikä yritys tarjoaa parhaat palkinnot, ja missä mielipiteelläsi on eniten merkitystä? Onko kyselyihin vastaamisessa haittoja, vai toimiiko se helposti ja saat palkkiosi luvatulla tavalla? Voit saada vastauksia näihin kysymyksiin lukemalla arvosteluja todellisilta käyttäjiltä, ​​jotka ovat jakaneet kokemuksiaan.

    Kyselylomake on tutkimusväline, joka koostuu joukosta kysymyksiä, joiden tarkoituksena on kerätä tietoja vastaajilta. Kyselylomakkeita voidaan pitää eräänlaisena kirjallisena haastatteluna. Ne voidaan suorittaa kasvokkain, puhelimitse, tietokoneella tai postitse.

    Kyselylomakkeet ovat suhteellisen edullinen, nopea ja tehokas tapa saada suuria määriä tietoa suurelta ihmisjoukolta.Aineisto voidaan kerätä suhteellisen nopeasti, koska tutkijan ei tarvitse olla paikalla kyselyitä täytettäessä. Tämä on hyödyllistä suurelle väestölle, kun haastattelut olisivat epäkäytännöllisiä.

    Yksi kyselylomakkeiden ongelma on kuitenkin se, että vastaajat saattavat valehdella sosiaalisen toivottavuuden vuoksi. Useimmat ihmiset haluavat antaa itsestään positiivisen kuvan ja voivat siksi valehdella tai taivuttaa totuutta näyttääkseen hyvältä, esim. opiskelijat liioittelevat auditoinnin kestoa.

    Kyselylomakkeet voivat olla tehokas tapa mitata käyttäytymistä, asenteita, mieltymyksiä, mielipiteitä ja aikomuksia suhteellisen useiden aiheiden osalta halvemmalla ja nopeammin kuin muilla menetelmillä.

    Usein kyselylomakkeessa käytetään tiedon keräämiseen sekä avoimia että suljettuja kysymyksiä. Tämä on edullista, koska se tarkoittaa, että voidaan saada sekä määrällistä että laadullista tietoa.

    Suljetut kysymykset

    Suljetut kysymykset jäsentävät vastauksen sallimalla vain vastaukset, jotka sopivat ennalta määritettyihin luokkiin.

    Dataa, joka voidaan sijoittaa luokkaan, kutsutaan nimellistiedoksi. Luokka voidaan rajoittaa vain kahteen vaihtoehtoon, esim. dikotomisia (esim. "kyllä" tai "ei", "mies" tai "nainen") tai luokkaan, jotka sisältävät melko monimutkaisia ​​luetteloita vaihtoehdoista, joista vastaaja voi valita (esim. polytominen).

    Suljetut kysymykset voivat myös tarjota tavallista dataa (jotka voidaan luokitella). Tämä edellyttää usein jatkuvan arviointiasteikon käyttöä asenteiden tai tunteiden vahvuuden mittaamiseksi.

    Esim. erittäin samaa mieltä / samaa mieltä / neutraali / eri mieltä / täysin eri mieltä / en osaa vastata.

    Avoimia kysymyksiä

    Avoimet kysymykset antavat ihmisille mahdollisuuden ilmaista mielipiteensä omin sanoin. Avoimet kysymykset antavat vastaajalle mahdollisuuden vastata niin yksityiskohtaisesti kuin haluavat omin sanoin.

    Esimerkiksi: "Voitko kertoa minulle, kuinka onnellinen olet juuri nyt?"

    Jos haluat saada syvällisempiä vastauksia vastaajiltasi, avoimet kysymykset toimivat paremmin. Nämä eivät tarjoa valmiita vastausvaihtoehtoja, vaan antavat vastaajille mahdollisuuden kirjoittaa omin sanoin, mitä he pitävät.

    Avoimia kysymyksiä käytetään usein monimutkaisissa kysymyksissä, joihin ei voida vastata muutamassa yksinkertaisessa kategoriassa, mutta jotka vaativat enemmän yksityiskohtia ja keskustelua.

    Lawrence Kohlberg esitti osallistujilleen moraalisia ongelmia. Yksi kuuluisimmista koskee Heinzi-nimistä hahmoa, joka joutuu valitsemaan joko nähdä vaimonsa kuolevan syöpään vai varastaako hän ainoan lääkkeen, joka voisi auttaa häntä.

    Osallistujilta kysyttiin, pitäisikö Heinzin varastaa huume vai ei, ja mikä vielä tärkeämpää, heidän syistään, miksi lakien noudattaminen tai rikkominen on oikein