0 Yritykset

Kukkakaupat

...

    Kukkakaupat

    Jos haluat ostaa kauniin kukkakimpun läheisellesi tai sisustaa kotiasi, käy kukkakaupassa. Kukkakauppa on yritys, joka on erikoistunut tekemään ja myymään kauniita kukkakimppuja tapahtumiin, juhliin tai sisusta varten ja tuomaan eloa kotiin. Kukkakaupat voivat myös kertoa sinulle, mitä eri kukat tarkoittavat, jotta voit antaa merkityksellisen kimpun jollekin, josta pidät. Aiemmin kukkakaupat olivat vain fyysisiä myymälöitä, mutta internetin mahdollisuuksien ansiosta nykyään kukkakaupat myyvät kukkia ja kukkakimppuja yhä enemmän verkossa.

    Kuluttajamarkkinoilla tarkoitetaan markkinoita, joilla ihmiset ostavat tuotteita/palveluita kulutettavaksi, eikä niitä ole tarkoitettu jälleenmyyntiin. Näitä markkinoita hallitsevat tuotteet, joita kuluttajat käyttävät jokapäiväisessä elämässään. Joka kerta kun kuluttaja ostaa tavaran omaan käyttöönsä, hän osallistuu kuluttajamarkkinoille. Kuluttajamarkkinat koskevat sekä tuotteita että palveluita. Kuluttajalla on korkea päätösvalta, koska ostettu tuote tai palvelu on hänen omaan käyttöönsä. Kuluttajamarkkinoiden oletetaan perinteisesti olevan offline-tilassa, mutta sähköisen kaupankäynnin myötä kuluttajamarkkinat voivat jopa olla online-tilassa.

    Kuluttajamarkkinat ovat erittäin tärkeitä markkinoinnin ekosysteemissä, koska ne ovat paikka, jossa asiakas ostaa tuotteita tai palveluita. Markkinointi kuluttajamarkkinoilla riippuu paljon kuluttajatyypistä. Kuluttajatyypit segmentoidaan heidän ominaisuuksiensa mukaan, jotka voivat olla demografisia, psykografisia, käyttäytymiseen liittyviä tai maantieteellisiä. Demografisilla ominaisuuksissa otetaan huomioon iän, sukupuolen, ammatin, tulojen ja koulutuksen erot ja yhtäläisyydet. Yritykset tunnistavat nämä ominaisuudet markkinatutkimuksen avulla. Psykografiset ominaisuudet ovat tärkeämpiä kuin arvot, mielipiteet, kiinnostuksen kohteet ja asenteet

    Yritykset ymmärtävät nämä kuluttajien ominaisuudet käymällä kohderyhmäkeskusteluja ja käyttämällä näitä tietoja markkinointikampanjoidensa parantamiseen. Kuluttajien käyttäytymistä ovat brändiuskollisuus, kuluttajan asema, ja tämä tieto voidaan kerätä markkinatutkimuksen avulla. Maantieteellisiä ominaisuuksia ovat alue, markkinoiden koko ja markkinoiden tiheys. Esim; sadetakkeja myyvä yritys tulee olemaan aktiivisempi trooppisilla alueilla ja vähemmän aktiivinen kuivilla alueilla.

    Esimerkki kuluttajamarkkinoista

    Jos ostat elintarvikkeita alueesi vähittäismyymälästä, osallistut kuluttajamarkkinoille. Näillä markkinoilla ostaja on loppukuluttaja, joka ostaa tuotteet omaan kulutukseen eikä jälleenmyyntiin, toisin kuin tukkumarkkinoilla, joilla tuotteita voi ostaa jälleenmyyntiä varten.


    Kukkakaupat

    Kuluttajamarkkinat koskevat ostajia, jotka ostavat tavaroita ja palveluita kulutukseen eikä jälleenmyyntiin. Kaikki kuluttajat eivät kuitenkaan ole samanlaisia mieltymyksiensä ja ostotottumustensa suhteen tai erilaisten ominaisuuksien vuoksi, jotka voivat erottaa tietyt kuluttajat muista. Näitä erityisiä kuluttajan ominaisuuksia ovat erilaiset demografiset, psykografiset, käyttäytymiseen liittyvät ja maantieteelliset piirteet. Markkinoijat määrittelevät yleensä nämä kuluttajaominaisuudet markkinoiden segmentoinnilla eli avainasiakasryhmien erottamisella ja tunnistamisella.

    Kuluttajamarkkinoiden demografiset ominaisuudet

    Väestötietoihin perustuvia kuluttajamarkkinoiden tunnusmerkkejä ovat sukupuolen, iän, etnisen taustan, tulojen, ammatin, koulutuksen, kotitalouden koon, uskonnon, sukupolven, kansallisuuden ja jopa yhteiskuntaluokan erot. Suurin osa näistä demografisista luokista on määritelty tietyllä alueella. Yritykset voivat esimerkiksi tunnistaa kuluttajien iän ikäryhmissä.

    Yritykset tunnistavat usein nämä demografiset ominaisuudet markkinatutkimuksen avulla, jonka avulla määritetään, mitkä väestöryhmät muodostavat suurimman osan niiden asiakaskunnasta. Yritykset voivat sitten kohdistaa mainontansa näihin väestöryhmiin. Esimerkiksi uusi matkapuhelin voi olla suunnattu 18–24-vuotiaille, joiden tulot ovat 25 000–50 000 euroa.

    Kuluttajamarkkinoiden psykografiset ominaisuude

    Kuluttajamarkkinoiden ominaisuudet voivat olla myös psykologisia. Kuluttajien psykografisia ominaisuuksia ovat kiinnostuksen kohteet, toiminta, mielipiteet, arvot ja asenteet. On selvää, että monet lehdet on suunnattu kuluttajia varten. Esimerkiksi raskauslehdet on suunnattu odottaville äideille, jotka ovat kiinnostuneita oppimaan lisää vauvan hoidosta.

    Lisäksi kuluttajatoimintaan voi kuulua osallistuminen kamppailulajeihin tai punontatyöhön. Mielipiteet ja asenteet voivat olla sekä erityisiä että yleisiä ja yritys voi ymmärtää paremmin kuluttajien mielipiteitä ja asenteita fokusryhmän suorittamisen jälkeen, ja voi käyttää näitä tietoja mainos- tai markkinointikampanjoiden räätälöimiseen. Kuluttaja-arvot voivat liittyä siihen, miten ryhmä ihmisiä ajattelee tietyistä sosiaalisista ongelmista, jotka voivat kiinnostaa voittoa tai hyväntekeväisyysjärjestöjä.

    Kuluttajamarkkinoiden käyttäytymisominaisuudet

    Behavioralistisia piirteitä voidaan selvittää myös markkinointitutkimuksella. Kuluttajamarkkinoiden käyttäytymisominaisuuksia ovat muun muassa tuotteiden käyttöasteet, brändiuskollisuus, käyttäjä status tai kuinka kauan he ovat olleet asiakkaana, ja jopa edut, joita kuluttajat hakevat. Yritykset haluavat tietää, kuinka usein heidän kuluttajansa vierailevat ravintoloissa, kaupoissa tai käyttävät heidän tuotteitaan.

    Yrityksen markkinointiosastot pyrkivät yleensä erottamaan raskaat, keskisuuret ja kevyet käyttäjät, joihin he voivat sitten kohdistaa oikean mainonnan. Markkinoijat haluavat tietää, mitkä asiakkaat ovat merkkiuskollisia, koska nämä kuluttajat ostavat yleensä vain yrityksen tuotemerkkiä

    Kun ostat kukat verkkokaupasta, tilaat kukat, jotka toimitetaan haluamaasi osoitteeseen. Voit lähettää kukkia läheisellesi tai vain itsellesi. Olemme tehneet yleiskatsauksen kaikista yrityksistä ja kukkakaupoista, jotka tarjoavat kukkia kotiinkuljetuksena. Lue kokemuksia, mielipiteitä ja arvosteluja saadaksesi tietää, minkä yrityksen puoleen kannattaa kääntyä ja hankkia parhaat kukat ja kauneimmat kukkakimput. Missä kukkakaupoissa kannattaa käydä ja mitä kannattaa välttää? Auta muita jättämällä oma arvostelusi!