0 Yritykset

Sosiaalinen media

...

    Sosiaalinen media

    Sosiaalinen media on yhteistermi verkkosivustoille ja sovelluksille, jotka keskittyvät viestintään, yhteisölliseen panokseen, vuorovaikutukseen, sisällön jakamiseen ja yhteistyöhön. Ihmiset käyttävät sosiaalista mediaa pitääkseen yhteyttä ja ollakseen vuorovaikutuksessa ystävien, perheen ja erilaisten yhteisöjen kanssa. Yritykset käyttävät sosiaalisia sovelluksia tuotteidensa markkinoimiseen ja mainostamiseen sekä asiakkaiden huolenaiheiden seuraamiseen.

    Sosiaalisen median ymmärtäminen

    Sosiaalinen media nousi esiin keinona olla vuorovaikutuksessa ystävien ja perheen kanssa, mutta myöhemmin yritykset omaksuivat sen, koska he halusivat hyödyntää suosittua uutta viestintämenetelmää tavoittaakseen asiakkaita. Sosiaalisen median voima on kyky olla yhteydessä ja jakaa tietoa kaikkien maan päällä olevien tai useiden ihmisten kanssa samanaikaisesti.

    Sosiaalisessa mediassa on yli 3,8 miljardia käyttäjää ympäri maailmaa. Sosiaalinen media on jatkuvassa muutoksessa ja jatkuvassa kehityksessä oleva alue, johon tulee koko ajan uusia sovelluksia, kuten TikTok ja Clubhouse. Uusia sovelluksia näyttää ilmestyvän joka vuosi ja jotka liittyvät vakiintuneiden sosiaalisten verkostojen, kuten Facebookin, YouTuben, Twitterin ja Instagramin, riveihin. Vuoteen 2023 mennessä sosiaalisen median käyttäjien määrän odotetaan kasvavan Yhdysvalloissa noin 257 miljoonaan.

    Pew Research Centerin mukaan sosiaalisen median käyttäjät ovat yleensä nuorempia. Lähes 90 % 18–29-vuotiaista käytti ainakin yhtä sosiaalisen median muotoa. Lisäksi nämä käyttäjät ovat yleensä paremmin koulutettuja ja suhteellisen varakkaita tai ansaitsevat yli 75 000 dollaria vuodessa.


    Sosiaalinen media

    Sosiaalinen media voi olla monenlaista teknologiapohjaista toimintaa. Näihin toimintoihin kuuluvat valokuvien jakaminen, blogit, sosiaaliset pelit, sosiaalinen verkostoituminen, videoiden jakaminen, yritysten verkostoituminen, virtuaalimaailmat, arvostelut ja paljon muuta. Jopa hallitukset ja poliitikot käyttävät sosiaalista mediaa ollakseen yhteydessä äänestäjiin ja kannattajiin.

    Yksityishenkilöille sosiaalista mediaa käytetään yhteydenpitoon ystävien ja sukulaisten kanssa. Jotkut ihmiset käyttävät erilaisia ​​sosiaalisen median sovelluksia verkostoituakseen ja löytääkseen uramahdollisuuksia, löytääkseen ihmisiä ympäri maailmaa, joilla on samanhenkisiä kiinnostuksen kohteita ja jakaakseen ajatuksiaan, tunteitaan, näkemyksiään sekä tunteitaan. Näihin toimiin osallistuvat ovat osa virtuaalista sosiaalista verkostoa.

    Yrityksille sosiaalinen media on korvaamaton työkalu. Yritykset käyttävät alustaa löytääkseen asiakkaita ja ollakseen heidän kanssaan tekemisissä, kasvattaakseen myyntiä mainonnan ja myynninedistämisen avulla, mitatakseen kuluttajatrendejä ja tarjotakseen asiakaspalvelua tai tukea.

    Sosiaalisen median rooli yritysten auttamisessa on merkittävä. Se helpottaa kommunikointia asiakkaiden kanssa mahdollistaen sosiaalisten vuorovaikutusten yhdistämisen verkkokauppasivustoilla. Sen kyky kerätä tietoa auttaa keskittymään markkinointitoimiin ja markkinatutkimukseen. Sosiaalinen media auttaa mainostamaan tuotteita ja palveluita, koska se mahdollistaa kohdistettujen, oikea-aikaisten ja yksinomaisten myyntien ja kuponkien jakamisen potentiaalisille asiakkaille. Lisäksi sosiaalinen media voi auttaa rakentamaan asiakassuhteita sosiaaliseen mediaan linkitettyjen kanta-asiakasohjelmien kautta.

    Internetin käyttäjien keskimääräinen päivittäinen sosiaalisen median käyttö maailmanlaajuisesti.

    Sosiaalisen median edut

    Sosiaalinen media on muuttanut tapaamme olla vuorovaikutuksessa toistemme kanssa verkossa. Sen avulla voimme saada selville, mitä maailmassa tapahtuu reaaliajassa, olla yhteydessä toisiimme ja pitää yhteyttä pitkän matkan ystäviin ja saada käsiisi ääretön määrä tietoa sormenpäilläsi. Sosiaalinen media on monella tapaa auttanut monia ihmisiä löytämään yhteisen sävelen muiden kanssa verkossa, mikä on tehnyt maailmasta helpompaa.

    Pew Research Centerin tutkimuksen mukaan sosiaalisen median käyttö korreloi siihen, että sinulla on enemmän ystäviä ja useita erilaisia ​​henkilökohtaisia ​​verkostoja, erityisesti kehittyvissä talouksissa. Monille teini-ikäisille ystävyys voi alkaa virtuaalisesti, kun 57 % teini-ikäisistä tapaa uuden ystävän verkossa.

    Yritykset käyttävät sosiaalisen median markkinointia myös kohdistaakseen kuluttajia suoraan puhelimiinsa ja tietokoneisiinsa, kasvattaakseen seuraajien määrää ja rakentaakseen uskollisen fanikunnan sekä luodakseen kulttuuria oman brändinsä taakse. Jotkut yritykset, kuten Denny's, ovat luoneet kokonaisia ​​persoonia Twitteriin markkinoidakseen nuoremmille kuluttajille heidän omalla kielellään ja persoonillaan.

    Esimerkkejä sosiaalisessa mediassa

    Vaikka sosiaalisessa mediassa on positiivinen puoli, monet viittaavat alustaan ​​ja kutsuvat sitä negatiiviseksi alustaksi, jonka liika käyttö johtaa riippuvuuteen. Jotkut väittävät sen lisäävän tarkkaamattomuutta, stressiä ja mustasukkaisuutta. National Center of Biotechnology Information linkittää sosiaalisen median runsaan käytön masennukseen. Sosiaalinen media voi olla myös harhaanjohtavan tiedon ja valheiden kanava.

    Yhdysvaltain vuoden 2016 presidentinvaaleissa on hyvin dokumentoituja selvityksiä mahdollisten väärien tietojen levittämisen vaikutuksista alustalle. Tällainen ilmiö hyödyntää sosiaalisen median voimaa ja antaa kenelle tahansa mahdollisuuden tavoittaa miljoonien yleisön sisällöllä, jota ei ole todennettu tai ei ole virallista taustaa.

    Voit saavuttaa kaiken tämän sosiaalisen median sovellusten kautta, täältä on saatavilla paljon sosiaalisen median sovelluksia, jotka voit ladata ja asentaa puhelimeesi. Katso asiakkaidemme arvostelut ja valitse paras sosiaalisen median sovellus asennettavaksi!